Ako vyzerá projekt v praxi s firmou? Pozrite sa na use case od Tatra banky!

24 októbra, 2022

Povedali ste si niekedy pri projekte v práci, že by sa vám hodil externý pohľad? Človek, ktorý nie je ovplyvnený tým, ako ste sa doteraz nad daným problémom zamýšľali, prinášajúci inovatívne riešenie? Uvažovali ste nad konzultantmi, ale tí sú drahí a často nemajú voľné kapacity? Odpoveďou na tento problém je projekt v praxi s DASATO. 

O čo ide?

Ide o trojmesačný na mieru robený projekt. Študenti z DASATO Academy sformujú 5-6 členné tímy, riešia komplexné zadania od vás a inovujú tak vaše projekty.

Ak si kladiete otázku ako vám vedia pomôcť študenti, odpoveď má pre vás Ľudo Cibuľka z R&D oddelenia Tatra banky, ktorá sa rozhodla zapojiť sa do projektu v praxi. 

“Vďaka študentom a študentkám z DASATO Academy sme naštartovali novú tému Metaverse. Ako banka sa snažíme rozvíjať finančnú gramotnosť a taktiež neustále inovovať. Študenti predčili naše očakávania a priniesli kreatívne, inovatívne a zmysluplné riešenia. Okrem toho viacerí z nich po ukončení projektu v praxi pokračovali v stáži na našom R&D oddelení.” 

Ako prebieha projekt? 

Krok číslo jedna: Definovanie zadania

Čas: 4 hodiny

Prvý a najdôležitejší bod je zadefinovanie potreby, či problému, z ktorej vznikne presné zadanie. Môže to byť čokoľvek z oblasti, v ktorej potrebuje pomôcť od marketingu, cez HR, produkt, tvorba biznis model až po inovácie či iné.

Najčastejšie ide o oblasti v ktorých sa motáte už mesiace a prídu vám ako nekonečný príbeh, alebo naopak tie, ku ktorým ste sa ani nedostali, lebo v rebríčku priorít nie sú dostatočne vysoko či jednoducho tie, na ktoré by sa vám zišiel pohľad mladých ľudí.

Podobne tak k tomu pristúpila i Tatra banka, ktorej zadanie bolo ,,Vytvoriť digitálne riešenie v Metaverse, ktoré urobí finančnú gramotnosť hrou atraktívnou pre mladých ľudí.” Tatra banka na tomto koncepte intenzívne pracovala, no potrebovala pohľad študentov – nielen preto, že sú cieľovou skupinou produktu, ale zároveň dokážu priniesť out-of-the box riešenie.

Krok číslo dva:  Prvé stretnutie so študentmi 

Čas: 2 hodiny príprava, 2 hodiny meeting v marci

Po zadefinovaní zadania prichádza na rad príprava jednoduchých podkladov, aby sa študenti mali od čoho odpichnúť. DASATO študentom vysvetlíte problematiku, uvediete ich do deja a odprezentujete im zadanie. Tiež máte priestor na to aby ste sa predstavili ako spoločnosť. Aké sú vaše hodnoty, ciele, vízia, tím, spôsob fungovania či iné. Na začiatku stretnutia sa samozrejme nezabúda na prelomenie ľadov cez networking, aby sme medzi vami a študentmi vytvoril vzťah, keďže s vami budú intenzívne komunikovať počas celých 3 mesiacov projektu. 

Študenti neskôr pracujú na zadaní v tímoch za pomoci odborných externých konzultantov, ktorí sa pohybujú v oblasti vášho zadania. 

Krok číslo tri:  Druhé stretnutie so študentmi 

Čas: 2 hodiny príprava, 2 hodiny meeting 

Študenti odprezentujú svoje prvé nápady, koncepty či výsledky, ktoré im vzišli zo začiatočných prieskumov. Je to ideálny priestor pre prvotný feedback, ale aj pochopenie toho, ako študenti nad zadaním uvažujú. 

Práve pri projekte v praxi s Tatra bankou študenti priniesli na druhé stretnutie rozpracovaný koncept hry, ktorá mala mladých ľudí nielen zabaviť, ale aj naučiť niečo o finančnej gramotnosti. Pred tvorbou svojej myšlienky sa študenti zamerali na prieskum trhu nielen na to, čo mladí ľudia najradšej hrajú, ale aj kde sú ich najväčšie medzery v rámci finančnej gramotnosti a ako to celé skombinovať v Metaverse. Konzultanti z Tatra banky im poradili ako uchopiť grafický dizajn a celkovo posunúť nápad nad ktorým rozmýšľali na novú úroveň.  

Krok číslo štyri:  Tretie stretnutie so študentmi 

Čas: 2 hodiny príprava, 2 hodiny meeting 

Inak nazývané aj feedback session, slúži na hĺbkovú spätnú väzbu, keďže študenti už prichádzajú s dôsledne rozpracovanými nápadmi, na ktoré potrebujú spätnú väzbu vďaka ktorej ich ešte viac vyšperkujú, premyslia a dotiahnu do konca. Tatra banke sa prvotný návrh študentov páčil, spýtali sa na niektoré aspekty užívateľskej skúsenosti a odporučili študentom, na čo sa sústrediť. 

Krok/zastávka číslo päť:  Štvrté stretnutie so študentmi

Čas: 2 hodiny meeting 

Toto stretnutie je určené na odprezentovanie finálnych výstupov a diskusiu ohľadom implementácie. Študenti pred Tatra bankou odprezentovali finálne spracovanie hry –  nevytvárali úplne novú, ale rozhodli sa predizajnovať jednu z najpopulárnejších hier na svete s názvom Hill Climb Racing od herného štúdia “Fingersoft”. Hralo ju totiž viac ako 2 miliardy detí a mladých ľudí. DASATO študenti sa pozreli na to, ako by sa dal koncept jazdenia autíčkom spojiť s učením sa finančnej gramotnosti. Navrhli možnosť zakúpiť si rôzne typy áut podľa cez tri rôzne spôsoby: peniazmi, ktoré hráči vyhrali, získaním pôžičky alebo pomocou lízingu, teda mladí ľudia sa automaticky učia, ako tieto koncepty fungujú aj v realite. Hráči majú tiež v novej verzii hry možnosť auto poistiť. Tiež sa učia investovať, keďže si môžu zvoliť cestu, ktorou pôjdu, pričom tie nebezpečnejšie majú vyšší zisk, ale aj väčšie riziko a ak hráč neodhadne svoje schopnosti dostatočne, z hry jednoducho vypadne. Alebo sa môže rozhodnúť pre menej nebezpečnú a menej náročnú cestu s menším výnosom. Neustále ich počas hry sprevádzajú challenge a správy, ktoré informujú napríklad o zvýšenej inflácii a zdražovaní benzínu alebo o zmenách na trhu, ktoré môžu ovplyvniť ich investovanie a pod. 

Návrhy študentov zožali taký úspech, že ich nakoniec odprezentovali aj pred samotným Fingersoft štúdiom, od ktorého získali uznanie. 

Ako hodnotia projekt študenti?

,,Projekt som si vybrala najmä kvôli jeho inovatívnosti. Priestor metaversu je stále neprebádané miesto, pre mnohých ľudí neznáme, no práve preto ma to tak bavilo. Zo začiatku sa nám nepracovalo ľahko, hľadali sme rôzne možnosti ako to uchopiť. Vo finále si myslím, že projekt nadobudol očakávané rozmery a z výsledku sme všetky nadšené.”

Laura, študentka pracujúca na projekte s Tatra Bankou

Viac informácií o Tatra banke nájdete na: https://www.tatrabanka.sk/sk/personal/

Podobné články

Prečítajte si #akosatoda