Ako všetko zvládnuť? Ako sa vysporiadať s množstvom informácií, ktoré mi I AMbitious ponúka? Ako sa v tom všetko nestratiť? 

Jeden z prvých workshopov od I AMbitious bol o time managemente. Vtedy som však nechápala, prečo je práca s časom a prioritizovanie aktivít dôležité. Všetko som stíhala. Aktivity som mala v hlave, dokonca som si ich nemusela zapisovať ani do kalendára. 

Po pár týždňoch prišiel zlom. Prišli ku mne príležitosti, informácie a nové udalosti. Začala som strácať prehľad. Kamaráti mi začali hovoriť, že vždy keď ma vidia, tak sa len niekam ponáhľam. Bolo pre mňa ťažké skoordinovať školu s I AMbitious, projektmi či workshopmi. Mala som v tom chaos.

Ťažko sa hľadala rovnováha medzi aktivitami, ktoré robím. A stále s tým občas bojujem. Ale naučila som sa, že je dôležité dávať na prvé miesto samú seba.

Je v poriadku povedať nie

Keď som unavená, mám toho veľa alebo sú moje priority inde, je úplne normálne ďalšiu aktivitu odmietnuť.

Čo je dôležitejšie, nie je potrebné sa hrnúť do každej aktivity. Vždy, keď idem do niečoho nového, zamyslím sa nad tým, aký to má pre mňa význam, či tým niekomu pomôžem a čo tým chcem dosiahnuť. 

Aj spánok je dôležitý

Ďalšou ťažkou, ale veľmi dôležitou vecou je spánok. Vždy som mala problém so spánkom. Či už som spala príliš dlho alebo naopak až moc málo. Naučila som sa, že ak chcem byť spokojná so svojím výkonom, potrebujem sa dostatočne vyspať. 

Nebojte sa, cez tých 8 hodín čo spíte, vám nič neujde. Spánok sa veľmi podceňuje. Ja sama som ho podceňovala, a potom som robila chyby. Nevedela som sa sústrediť. 

Odkedy som začala pravidelne spávať, nie len že som viac sústredená, ale cítim sa aj psychicky lepšie. Mám radosť z toho čo robím. Ak telu dáme to čo potrebuje, ono nám to niekoľko násobne vráti. A za to som vďačná!   

Nezabudni na správne jedlo

Neopomenuteľnou vecou je pravidelné jedlo. Ľudia často nahrádzajú čas na spánok alebo jedlo prácou. No poviem vám, dlho mi nevydržalo mať radosť, z toho čo robím, keď som nemala energiu. 

Začala som byť nervózna a stratila som radosť z mojej práce. Nevedela som nájsť balans tým, čo moje telo potrebuje a medzi tým, čo chcem dosiahnuť. 

Som veľmi vďačná za všetkých ľudí z I AMbitious, lebo vždy som mala možnosť sa s nimi o tom porozprávať, poradiť a vedela som, že ma chápu. 

Začal sa meniť môj životný štýl. Začala som týmto (ne)obyčajným veciam venovať pozornosť.

Oddychujte

Mojou radou je, nájsť si aspoň jeden deň, kedy nebudete pracovať, učiť sa či vypĺňať dotazníky. Naberte silu, čítate knižky a venujete sa cvičeniu, šitiu, kamošom či rodine. 

Ja som si stanovila, že tento môj voľný deň je nedeľa. Načerpávam psychických a fyzických síl na to, aby ma nič neprevalcovalo. 

 

10 bodov ako nájsť rovnováhu medzi mimoškolskými aktivitami a školou od študentky Hanky Jackaninovej v I AMbitious

  1. Rozmysli si, ktorým aktivitám povieš “áno”. Polož si otázky: Aký to má pre mňa význam? Čo tým chcem dosiahnuť? Pomôžem tým niekomu či táto aktivita bude len boj s časom?
  2. Netráp sa tým, ak povieš “nie”. Príde k tebe ešte mnoho príležitostí
  3. Prioritizuj
  4. Plánuj si aktivity. Najlepšie po týždňoch
  5. Nezabudni si vyhradiť čas na školu
  6. Venuj sa svojmu telu
  7. Nezabudni si oddýchnuť
  8. Vyhraď si čas na kamarátov a rodinu
  9. Ak nestíhaš, neboj sa to povedať 
  10. Pripomínaj si svoju motiváciu a skúmaj, čo ťa baví

Zaujal ťa náš program? Môžeš sa prihlásiť ešte do 30.4. 2022, prihlášku nájdeš tu.